Ett företag kan "vara på obestånd", men vad betyder det och hur löser man situationen om den skulle uppstå? Vi går igenom allt du behöver veta.
Ett företag kan "vara på obestånd", men vad betyder det och hur löser man situationen om den skulle uppstå? Vi går igenom allt du behöver veta.
Vi går igenom vad ett VAT-nummer är, varför du behöver ett och hur du använder det.
Om ett aktiebolag är i behov av ytterligare kapital kan ett aktieägartillskott genomföras.
Vi går igenom hur du går tillväga för att ordna underlag när företaget handlar av privatpersoner, exempelvis begagnade varor.
Vad behöver egentligen en faktura innehålla för att vara godkänd? Vi går igenom allt du behöver veta.
Får man köpa en dator på företaget även om den används privat? Här går vi igenom allt du behöver veta inför datorinköpet.
Vid bokföring används begreppen debet och kredit, men vad innebär det när man skriver debet? Vi reder ut begreppet.
Lär dig allt du behöver veta om de olika momssatserna vi har i Sverige — det är väldigt viktigt för dig som egenföretagare.
Vilket datum ska inkomstdeklaration för aktiebolag lämnas in?
Räkna ut momsbeloppet vid en momssats på 12% — manuellt eller med vårt momsverktyg.